LORLU BİBER TURŞUSU


                          LORLU BİBER TURŞUSU








  Bu tarife geçmeden önce Lorlu biber turşusu tarifini bizimle paylaşan Sevgi Deryası yemek grubundan Sevgi Ablama teşekkür ediyorum. 
işte malzemeler 

MALZEMELER 

1 kilo biber 
1 kilo lor
 Yarım litre süt 
1tatlı kaşığı tuz
yapım pk margarin /zeytinyağı 

YAPILIŞI 
Lora, süt ve tuzu ekleyip iyice karıştırın ben çatalla ezerek karıştırdım. Biberleri içlerini çıkararak güzelce yıkayın tohum kalmamasına dikkat edin. Evde kırmızı ve yeşil köy biberi vardı ikisini de kullanmak istedim yeşil biberlerin içini doldurdum. kırmızı biberler büyük olduğu için onları kavanozuda göre 2 -4 de böldüm.Kavanozun altına bir miktar lordan koyup üzerine biberleri sıralayıp aralarına kalan lorları paylaştırarak sıkıca biberleri yerleştirdim. Kavanozun kapağını sıkıca kapatıp dolaba yada serin bir yerde bekletiyoruz. 2_3 gün sonra üzerine çıkan suyu kağıt havlu ile alıyoruz. Yarım pk margarini eritip Ilınınca turşunun üzerine döküp kapağını sıkıca kapatıyoruz. Margarin yerine zeytinyağı da kullana bilirsiniz  bu döktüğümüz yağ turşunun hava almasını engelleyerek bozulmaması nı sağlıyor .Dolapta bekleyen turşumuz 1, 1. 5 ay sonra yemeğe hazır oluyor. 
kış aylarının vaz geçilmez lezzetlerinden geleneksel turşunun  yanında bu tarifi de denemelisiniz. 
AFİYET OLSUN 💗. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder